Voetbal.

Op facebook zie ik allerlei "anti geweld bij voetbal" posts. Prima om je mening kenbaar te maken. Geweld is naar mijn mening een teken van een tekort aan kennis en woordenschat om het met elkaar uit te praten als er een meningsverschil is. Met voetbal heb ik niets. Het spelletje vind ik saai en de heisa erom heen snap ik niet. Anne-Sarah voetbalt al een tijdje met veel plezier! Maar in het begin... stond ze vaak met tranen in de ogen en een trillipje bij mij om te vragen waarom de papa's en de mama's, aan de kant van het veld zo aan het schreeuwen waren.......leg dat maar eens uit aan kind waar nooit naar geschreeuwd wordt. Met plaatsvervangende schaamte legde ik dan uit dat de papa's en de mama's heel erg enthousiast waren en daarom zo schreeuwden. Ik weet inmiddels wel beter, ouders reageren woede en frustratie af en maken het spelletje van hen terwijl het van het kind is!
Anne-Sarah is inmiddels gewend aan het gefoeter en geschreeuw. Maar of ik daar nu wel zo blij mee moet zijn.............