Marktplaats.

Op marktplaats had ik vorige week een skijack en broek te koop. Belt een mevrouw om te vragen of ze de beide kledingstukken mag komen kijken en passen met haar dochtertje. Natuurlijk mag dat!! Ben allang blij dat er iemand is die de kleding wil overnemen voor 12.50 euro, een schijntje!! Want veel krijg je tegenwoordig niet meer geboden bij Marktplaats.
Ook daar is de crisis toegeslagen.
Komt die mevrouw aan de deur en bekijkt de spulletjes. " Tja, ja, zucht....het ziet er inderdaad nog erg mooi uit" . Was ook zo!! Als nieuw!! " Hoe vind jij het ?" vraagt ze aan haar dochter. " Weet niet." zegt ze. De hele situatie begint langdradig en vervelend te worden en ik besluit wat van het bedrag af te doen. 10.00 euro !!
Tja,we gaan dit weekend naar Winterberg en we hebben het wel nodig inderdaad, misschien moeten we het toch wel doen." Vind je het echt niet mooi ?" Vraagt ze aan haar dochter?

 " Nee !" Zegt ze mokkend.
Van binnen begin ik te koken, en ik besluit mezelf van deze marteling te redden. " Dan moet je het zeker niet doen , jammer" zeg ik. En ik loop naar de deur om ze middels een hint de deur te wijzen.
Die begrijpt moeders niet en blijft door kleppen over Winterberg en dat het daar zo leuk is, etc.
Ik beƫindig het gesprek met een opmerking over drukte (!) Die er natuurlijk in de vakantie niet is......je moet wat!!
En moeders en dochter lopen zonder skibroek en jack de deur uit. Voor een dubbeltje op de eerste rang is niet gelukt!!
En ik? Ik heb alle kleren bij elkaar gezocht, in een vuilniszak gekieperd en ben op de fiets gestapt en en heb de zak bij het Leger ingeleverd. Liever weggeven aan mensen die het echt nodig hebben dan ooit weer dit gezeik!
Marktplaats heeft een klant minder!!